30 grudnia 2014

Podsumowanie roku 2014

 Każdy rok coś przynosi. I dobre, i złe chwile. To nie jest tak, że masz za sobą fatalny rok. Wiele osób chce robić kroki milowe. Mówią "ten rok był okropny, nic nie zrobiłem/łam, nie dotrzymałem/łam obietnic noworocznych, ale w tym roku to się zmieni! Będę innym człowiekiem!" Każdego roku zdarza się coś, o czym nie sposób zapomnieć. Ja przeżyłam kilka takich chwil.

Były to dni spędzone z przyjaciółmi. I choć za kilka lat pewnie nie będę pamiętać, że rzucałyśmy balonami z wodą i wymyślałyśmy historie miłosne naszym nauczycielom, to każdy dzień zmienia moje życie.  Twoje też. Każdy uśmiech, dobre słowo, to wszystko w nas zostaje i nas kształtuje. Więc pamiętajmy, że każdy dzień jest wyjątkowy. Wcale nie musisz się zmieniać na Nowy Rok. Nawet 30 grudnia, dzień tuż przed Sylwestrem, może odmienić Twoje życie na zawsze. Pomyśl o tym każdego dnia. Wiem, że rano ciężko zwlec się z łóżka, a co dopiero rozmyślać o takich rzeczach, ale zróbmy sobie takie postanowienie noworoczne, Ty i ja. 
Napisz na kartce "Ten dzień może zmienić moje życie" i połóż w takim miejscu, by codziennie po wstaniu z łóżka móc go przeczytać.



Mogłam zawsze liczyć na moje dwie przyjaciółki - Maję i Agatę. Są one siostrami. Jeżdżę do nich, kiedy tylko mogę i jesteśmy sobie bardzo bliskie. Nie wyobrażam sobie życia bez nich. Z drugiej strony, w internacie otworzyłam się nieco bardziej na nowe znajomości. Jestem teraz w dużej grupce gimnazjalistów z muzyka, ponadto przyjaźnię się z trzema wspaniałymi plastyczkami. Nawet ludzie z liceum patrzą na mnie przychylniejszym okiem - w końcu nie jestem już kotem :) Moja nowa współlokatorka okazała się o niebo lepsza niż ta w zeszłym roku. Możemy sobie szczerze pogadać i bardzo dobrze nam się razem mieszka.
Więc jeśli chodzi o tegoroczne znajomości - było na plus !
 No to zróbmy sobie kolejne postanowienie. Ciebie też zachęcam.
Narysuj twarze lub przyklej zdjęcia wszystkich przyjaciół i osób, które pozytywnie zmieniły Twoje życie na kartce. Powieś ją sobie nad miejscem, w którym często przebywasz.
Może, kiedy zerkniesz mimochodem na kartkę, przypomnisz sobie o kimś, z kim dawno się nie widziałeś? Może zadzwonisz do tej osoby, pogadacie, i Twój dzień zmieni się na lepsze.

No i mamy już dwa postanowienia noworoczne! Nie potrzeba wiele czasu, aby je zrealizować. Trzeba mieć w sobie tylko trochę systematyczności, a takie zachowania wejdą w nawyk.
Dobrze więc... idźmy dalej. Każdego dnia odpalasz komputer, sprawdzasz Facebook, prawda? Ile czasu poświęcasz na przeglądanie strony głównej, oglądanie durnych stron i filmików? Klikasz we wszystkie linki? Ile czasu poświęcasz na przeglądanie stron typu Kwejk, Wiedza Bezużyteczna i tym podobne?
Te i inne pytania zdążyłam sobie już zadać. Stwierdziłam, że marnuję zbyt wiele czasu. Ale - uwaga! - nie wpadnijmy w pułapkę postanowień noworocznych! Nie możemy naszego postanowienia skonstruować tak: "będę mniej czasu spędzać przy komputerze". To nic nie da. Trzeba określić zestaw adresów internetowych, które możemy oglądać i zdecydować, ile czasu możemy poświęcić na przeglądanie danej strony. Kartkę z rozpiską należy powiesić przy komputerze.


Co chciałabym osiągnąć w roku 2015? Na pewno chciałabym zdać do mojego wymarzonego liceum, to mój największy cel :) Dlatego muszę się wziąć ostro za naukę, lepiej organizować sobie czas i wcześniej wstawać. Przydałoby mi się też trochę przytyć - cały czas mam niedowagę. Trzeba sobie wszystko dokładnie spisać na kartce. Na koniec dziękuję czytelnikom, których jest coraz więcej. Dziękuję za miłe słowa skierowane pod moim adresem i wreszcie dziękuję za Wasze blogi, które również mnie bardzo motywują.

Wesołego Sylwestra!

6 komentarzy:

  1. Z pewnością skorzystam z Twoich porad. ;))
    Pozdrawiam, Alicja.

    http://okiem-barwnej-poetki.blogspot.com/ - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia z wymarzonym liceum! Trzymam za Ciebie kciuki.
    Wesołego Sylwestra nawzajem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się przyłożyć, ale myślę, że dam radę. Dziękuję za miłe słowa! :)

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego na Nowy Rok! :)

    OdpowiedzUsuń